Szolgáltatási feltételekHigicenter

higilogo.png

Általános Szerződési Feltételek 

  1. Általános: 

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére az EU 679/2016 sz. Rendelete, továbbá a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezései. Tájékoztatjuk, hogy a vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül irányadóak.

A következő feltételek vonatkoznak a vásárló minden megrendelésére, melyet a Robin és Társa Bt. 3300 Eger, Kistályai út 185., adószám: 20359162-2-10, mint eladó a www.higieniacentrum.hu weboldalon keresztül kaptunk. A megrendelés leadásával a vásárló elfogadja az itt foglalt vásárlási feltételeket. 

Megrendelést csak Magyarországon élő, bejelentett lakcímmel rendelkező, 18. életévét betöltött személy vagy magyarországi székhellyel rendelkező cég adhat le. 

A higieniacentrum.hu oldalon megjelenített termékek nem jelentik azt, hogy azon termékek bármikor elérhetőek lesznek. 

 

2. A megvásárolható termékek köre:

A webáruházban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását,

a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek

eltérhetnek a valóságtól, illusztrációként szerepelnek. Nem vállalunk

felelősséget a webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete

miatti különbözőségért.

 

3. Árak és szállítás: 

A honlapon feltüntetett árak bruttó árak, melyek tartalmazzák a mindenkori hatályos ÁFA mértékét. Az árak nem tartalmazzák a szállítási költségét. A szállítási költségek megtalálhatóak a honlapon a szállítás menüpontban vagy a pénztári folyamat során a szállítási és fizetési mód választásánál. 

 

4. A megrendelés menete: 

A vásárlónak lehetősége van a higieniacentrum.hu oldalon szereplő termékek közül választani, azok termékleírását megtekinteni, illetve termékeket helyezni a kosárba, melyek mennyiségét tetszőlegesen változtathatja, illetve törölheti a terméket a kosárból. Lehetősége van a Kosár tartalmának megtekintésére, illetve annak módosítására. Lehetőség van továbbá szállítási és fizetési mód választására. A szállítási és utánvételi díj (ha van) hozzáadódik a végösszeghez. 

A kosárba helyezett termékek vásárlási szándékát számítástechnikai rendszerünk nem tekinti véglegesnek, ezért a Vásárló által megrendelésének véglegesítése előtt előfordulhat, hogy az adott terméket/termékeket időközben már megvásárolták és emiatt már nincs készleten, ezért Szolgáltató felelősséget nem vállal.

 

Adatbeviteli hibák javítása: Vásárló a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Rendelés leadását követően Szolgáltató nem tudja garantálni a vásárló kérése esetén az adatok módosítását, valamint nem lehetséges a megrendelt tételek módosítása sem.

Vásárló e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap, mely Szolgáltató részéről tájékoztatásnak minősül mégpedig arról, hogy a rendelés feldolgozása folyamatban van. Amennyiben e visszaigazolás Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Vásárlóhoz nem érkezik meg, Vásárló az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Vásárló rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, a Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve  módosítása után azonnal tájékoztatja a Vásárlót az új adatokról. A Vásárló ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

A megrendelés összesítése során és a visszaigazoló e-mailben jelölt fizetendő végösszeg minden költséget tartalmaz.

 

 

5. A megrendelés elküldése: 

A vásárlás befejeztével a Pénztárhoz gombra kattintva lehetősége van a kosár tartalmának ellenőrzésére (termék neve, termék ára, termék mennyisége), illetve a kosár tartalmának módosítására. Amennyiben a Kosár tartalma megfelelő, a Tovább gombra kattintva, lehetősége van regisztrálni vagy visszatérő vásárlóként bejelentkezni a fiókjába. A fizetési (utánvét, előre utalás, készpénzes vagy bankkártyás fizetés az áruházban személyesen) és szállítási módok (futárszolgálat, személyes átvétel) kiválasztása után lehetősége nyílik leellenőrizni a Kosár tartalmát és az esetleges szállítási és utánvételi költségeket. A Fizetés gombra kattintva véglegesítheti megrendelését. 

 

6. Visszaigazolás: 

A megrendelés beérkezéséről egy automatikus visszaigazoló emailt kap. Amennyiben ez 48 órán belül nem történik meg, kérem, jelezze ügyfélszolgálatunkon! A megrendelés feldolgozását követően a csomagot átadjuk a futárnak, amikor ismét küldünk egy emailt a kézbesítés várható dátumáról. 

 

7. A megrendelések feldolgozása és teljesítése 

A Szolgáltató a rendelés során minden esetben előre jelzi a weboldalon a kiszállítás várható idejét. A kiszállítás normál szállítás esetén jellemzően 1-7 munkanapot vesz igénybe, azonban ha a megrendelt termék a Szolgáltató külső raktárában található, a szállítási határidő elérheti a 30 munkanapot. Kérjük kedves Vásárlóinkat, hogy a termék rendelkezésre állásáról minden esetben tájékozódjanak a készletinformációban, mely a termék oldalára kattintva érhető el.

A rendelés leadását követően a Szolgáltató a visszaigazoló e-mailek-ben tájékoztatja a Vásárlót rendelése állapotáról, valamint az összekészített csomag aktuális státuszáról közvetlenül a szállító partnereken keresztül is. Fontos, hogy a Szolgáltatótól kapott első tájékoztató e-mail nem minősül a rendelés visszaigazolásának. A rendelés visszaigazolását Szolgáltató a rendelés feldolgozását követően küldi meg. Szolgáltató a szállítást kizárólag magyarországi címre teljesíti.

A csomag kézbesítése előtt a csomagszállító cég a Vásárló által megadott e-mail címre a kézbesítés időpontjáról küld megerősítést.

Az értékesítés teljesítésének napja: Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény szerinti teljesítés napjának a csomagszállítást végző cégnek történő informatikai átadás napja minősül.

Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Vásárlót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Vásárló által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

A Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások, a beszállító, csomagszállító cég vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Vásárlóval történő egyeztetést követően kerülhet sor.

 

8. Szállítás: 

A szállítás a GLS futárszolgálattal történik, melynek díjairól a honlapunkon a Szállítás menüpont alatt tájékozódhat. A megrendelés beérkezésétől számított 1-4 munkanapon belül megpróbáljuk teljesíteni a rendelését. Amennyiben a kézbesítés több időt vesz igénybe, arról emailben tájékoztatjuk a megrendelőt. A futár kétszer próbálkozik a csomag kézbesítésével, sikertelen kézbesítés esetén értesítőt hagy a címzettnek. 

 

9. A szállítástól való elállás: 

A webáruház a szállítástól elállhat, amennyiben a megrendelt termék nem áll rendelkezésre. Ebben az esetben a webáruház köteles tájékoztatni a megrendelőt a készlethiányról. A webáruház kizárólag nagykorúakkal köt szerződést, a kereskedelmi feltételek elfogadásával a megrendelő nyilatkozik nagykorúságáról. 

 

10. A szerződéskötés feltételei: 

A szerződéskötés nyelve magyar. A szerződés nem minősül írásban megkötöttnek, a szerződéseket nem iktatjuk, azok később nem hozzáférhetőek. 

 

11. A megrendeléstől való elállás: 

A megrendelő (amennyiben fogyasztónak minősül) a termék átvételét követő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől. Fogyasztó: 18. életévét betöltött természetes személy, aki saját érdekében cselekszik, gazdasági társaságok valamint nem természetes személyek nem minősülnek fogyasztónak. 

A terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállhat a fogyasztó. (Korm. rendelet 4. § (1) bek.). 

Fontos: 

Amennyiben a terméket használatba vette, már nem állhat el a szerződéskötéstől. A vásárlástól való elállás joga a termék megtekintését biztosítja Önnek, nem a termék használatát! 

Az elállási jogról bővebben tájékozódhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapján. 

http://www.nfh.hu/node/2709 

Az elállás jogát a Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. 

A Fogyasztónak elállási szándékát mindenképpen írásban (postai – Robin és Társa Bt. - Higicenter, 3300 Eger, Kistályai út 185. vagy elektronikus levél – Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. útján) kell jelezni a Szolgáltatónak. 

 

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a meghatározott határidő lejárta előtt elküldi.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot gyakorolta.
A határidő számításakor a Szolgáltató az email küldésének időpontját vagy a levél postára adásának időpontját veszi alapul. Levelét mindenképpen ajánlott levélként adja postára, hogy a feladási dátumot hitelt érdemlően tudja bizonyítani. 

Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Az utánvéttel küldött csomagot a Szolgálta- tónak nem áll módjában átvenni. A Fogyasztót a termék visszaküldésének költségén kívül semmilyen más költség nem terheli. 

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ide- értve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. 

A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. 

A termékben bekövetkező értékcsökkenésért felelősségre vonható a Fogyasztó, ha az a termék működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését követelheti a Szolgáltató. Amennyiben az elállási jog alapján visszaküldött termék nincs kifogástalan állapotban, a megrendelő kártérítésre kötelezett, ha a termék tönkremenését, állapotának romlását szándékosan vagy hanyagságból idézte elő. 

A csomag átvétele előtt a Megrendelő köteles megvizsgálni annak sérülésmentességét.
Amennyiben látható sérülést tapasztal a csomagoláson, a terméken, jegyzőkönyv felvételét kérheti a futártól. Az átvételi elismervény aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ezt követően a Fogyasztó (amennyiben fogyasztónak minősül) kizárólag elállási jogával élhet.
A Szolgáltató a futár távozása után semmiféle utólagos minőségi és mennyiségi reklamációt nem fogad el, azért felelősséget nem vállal. Bármilyen sérülést, tartalomhiányt az átvételi jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia. 

Abban az esetben, ha átvételkor a csomag vagy a termék láthatóan sérült, és a sérülés az áru átvétele előtt keletkezett, és készült kárfelvételi jegyzőkönyv, a Szolgáltató a termék cseréjét, vagy értékének visszatérítését díjmentesen vállalja. 

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról letöltheti az elállási jogra vonatkozó hatályos Kormányrendeletet:
http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.260043


Peres eljárás esetén az Egri Városi Bíróság vagy a Heves Megyei Bíróság az illetékes. 

 

A Vásárló jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

●     a terméknek,

●     több termék adásvételekor az utoljára szolgáltatott terméknek,

●     több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

●     ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak

a Vásárló vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül, 45/2014. (II.26.) Kormány rendelet alapján és az abban foglaltaknak megfelelően a szerződéstől indokolás nélkül elállni. Elállás esetén a Vásárlónak a jelen pontban meghatározott elállási nyilatkozatot és a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia igazolt módon Szolgáltató részére az alábbiak szerint:

-  Robin és Társa Bt. címére az alábbi címzéssel: Robin és Társa Bt. - Higicenter, 3300 Eger, Kistályai út 185., futárszolgáltat segítségével vagy postai ajánlott küldeményként,

- visszaviheti személyesen üzletünkbe nyitvatartási időben.

Az elállás akkor tekinthető határidőben érvényesítettnek, ha a Vásárló az erre irányuló nyilatkozatát és a terméket / termékeket a vásárlástól számított 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) az alábbiak szerint juttatja vissza Szolgáltatónak:

- elküldi a Robin és Társa Bt. címére (3300 Eger, Kistályai út 185.) postai úton vagy futárszolgálat segítségével,

- visszaviheti személyesen üzletünkbe nyitvatartási időben.

 

Vásárló az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

Az elállási jog gyakorlása céljából Fogyasztó felhasználhatja a jelen ÁSZF-hez mellékelt elállási nyilatkozat-mintát, amely az alábbi linken keresztül érhető el, vagy használhatja a Vásárló a 45/2014. (II.26.) Kormány rendelet 2. számú melléklete szerinti nyilatkozat mintát, mely az alábbi linken érhető el.

Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a Szolgáltató a postára adás időpontját veszi figyelembe.

A Szolgáltató minden esetben e-mailben haladéktalanul tájékoztatja a Vásárlót az elállási nyilatkozatának ügyintézésével kapcsolatban.

Vásárló a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Az elállási jog gyakorlása során olyan termék esetében, amelyet a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben használtak az értékcsökkenés mértéke akár 100 % is lehet.

Az elállási jog gyakorlása esetén a Vásárlót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a használatból adódó anyagi kár megtérítését.

A vásárolt termék(ek) Szolgáltató részére történő visszajuttatás költségei minden esetben a Vásárlót terhelik.

Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a vonatkozó jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a rendeléskori vételárat a Vásárló részére, beleértve a Vásárló felé felmerült szállítási díjat is, amennyiben Vásárló a rendelés egészétől állt el.

Szolgáltató követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkentés megtérítését.

A visszatérítést a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a termékeket, vagy a Vásárló kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

A Vásárló és a Szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el

 

12. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG Jótállás

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet alapján egyes tartós fogyasztásra rendelt termékekre a Szolgáltató köteles jótállást vállalni. A kötelező jótállás a vásárlástól (távollévők között kötött szerződés esetében az átvételtől) számított 1 éven belül érvényesíthető, amennyiben a Vásárló hitelt érdemlően igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta.

A termékek körét a 151/2003.(IX.22.) Korm. rendelet melléklete tartalmazza. Amennyiben Vásárló a jótállási jegyet elveszti, a jótállási jog abban  az esetben is érvényesíthető, ha a fiókján belül az adott rendeléshez tartozó számlát bemutatja, vagy vásárlását egyéb bizonyítható módon igazolja. A jótállás a vásárlás helyén, illetve a Szolgáltató valamennyi, ügyfelek kiszolgálására nyitva álló helyiségében érvényesíthető. A jótállási jog érvényesítése során a Vásárló választása szerint kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne. Figyelembe kell venni ilyenkor a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet. A Vásárló kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását is, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidővel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. A jótállási jog érvényesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit figyelembe véve kell elvégezni. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. A Vásárlónak jogában áll a termék azonnali cseréjét kérni, amennyiben a vásárlás (távollévők között kötött szerződés esetében az átvételtől számított) időpontjától számított 3 munkanapon belül a termék meghibásodik. A jótállási jog érvényesítése során törekednie kell a Szolgáltatónak arra, hogy a javítást/cserét 15 napon belül elvégezze. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a Szolgáltató, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

A kötelező jótállás a Vásárló jogszabályból eredő jogait (különösen a szavatossággal összefüggő jogait) nem érinti. Amennyiben a Vásárlónak a jótállással kapcsolatos minőségi kifogását kötelezett nem, vagy nem megfelelően rendezte, a Vásárló jogosult a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását kezdeményezni.

A jótállási igényt a Szolgáltató elutasíthatja, amennyiben az alábbiak közül bármely eset bizonyítható:

•  A termék hibája nem rendeltetésszerű használat miatt jelentkezett;

•  A terméket szakszerűtlenül helyezték üzembe;

•  A termék hibáját túlfeszültség, hálózati hiba, elemi kár okozta.

Az önkéntes jótállásra vonatkozó szabályok

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásával, vagy az üzembe helyezés napjával kezdődik, az önkéntes jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő szavatossági és jótállási jogait.

A jótállás a termék rendeltetésszerű használata esetén érvényes. Meghibásodás esetén a terméket a Szolgáltató a vásárlástól számított 3 munkanapon belül kicseréli, feltéve hogy a használat a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A termék rendeltetésszerű használata mellett bekövetkezett minőségi hiba esetén a terméket a fogyasztó üzletünkbe, illetve a higieniacentrum.hu- n vásárolt terméket postai úton is visszaküldheti a 3300 Eger, Kistályai út 185. címre.

Nem minősül rendeltetésszerű használatnak például a használati-kezelési útmutatóban, termékismertetőben foglaltak figyelmen kívül hagyása, helytelen tárolás, helytelen kezelés, helytelen szállítás. A jótállás nem érvényesíthető elemi kár, vis maior miatt bekövetkezett hibák esetén.

13. Szavatosság

13.1. Kellékszavatosság Határidők, bizonyítás

A Ptk.-ban foglaltak alapján minden új termékre 2 év kellékszavatosság vonatkozik fogyasztói szerződés esetén (kivéve: élelmiszer, kozmetikai, termékek, vegyipari áru). A fogyasztói szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltatótól a Vásárló terméket vásárol a weboldalon keresztül.

A szavatosság 2 évének első 6 hónapjában az esetleges hibák esetén a Szolgáltató vagy a Vásárlóigényének megfelelően intézi a termékkel kapcsolatos minőségi kifogást, vagy lehetősége van arra, hogy bebizonyítsa: a termék annak nem rendeltetésszerű használata miatt hibásodott meg, esetleg természetes kopás következménye, de mindenképpen mentes gyártási hibáktól.

A hibás termékkel kapcsolatos lehetőségek. A Ptk. alapján a Vásárló hiba esetén kijavítást vagy kicserélést kérhet. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a termék javítható, vagy cserélhető (ugyanolyan termékre), akkor a Vásárló e két lehetőség közül választhat. Amennyiben a kicserélés költsége jóval meghaladja a javítás költségét és a termék a javítás után használatra alkalmas, akkor a Szolgáltató jogosult a javítást felajánlani – természetesen ésszerű, mind a két fél által elfogadható határidő mellett (a 15 napos irányadó határidőt külön rendelet említi meg). Aránytalan többletköltség mellett is lehetséges azonban, hogy mégis elfogadja a Szolgáltató a Vásárló kicserélésre vonatkozó igényét, amennyiben a Vásárló számára a kijavítás (és esetleg az ezzel járó határidő) kiemelt kényelmetlenséget jelent.

A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Jelentéktelen hiba esetén elállásnak nincs helye.

Amennyiben a terméket nem lehet javítani és cserélni sem, vagy ezek megfelelő határidővel nem biztosíthatóak, vagy ha a kijavítás/csere nem hozott eredményt, akkor a Vásárló kérhet árleszállítást, vagy elállhat a szerződéstől (visszakérheti a vételárat).

Ezektől eltérően lehetősége van a Vásárlónak arra is, hogy a hibás terméket kijavítsa, vagy mással kijavíttassa, amennyiben a kijavítást a Szolgáltató nem vállalta, vagy megfelelő határidővel nem tudta elvállalni.

A kellékszavatossági igény érvényesítéséhez szükséges, hogy a szavatossági idő alatt:

•     a Vásárló jelenjen meg /Vásárló helyett hitelt érdemlő módon legalább teljes bizonyító erejű okiratba foglalt meghatalmazással igazolt meghatalmazottja jelenjen meg üzletünkben *

•    a vásárlást igazoló számláva

•    a hibás terméket mutassa be. Mindegyik feltétel együttesen szükséges a szavatossági igény érvényesítéséhez.

, *Online vásárlás esetén a megvásárolt terméket visszaküldhető az alábbi címre: Robin és Társa Bt. 3300 Eger, Kistályai út 185..

Amennyiben a terméket a Vásárló nem rendeltetésszerűen használta, vagy a hiba természetes kopás következménye, a szavatossági igényt a Szolgáltató elutasítja.

A Szolgáltató a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényekről jegyzőkönyvet vesz fel. Vásárló, a Szolgáltató kérésére a minőségi kifogással érintett termékeket tiszta állapotban köteles visszaküldeni, mivel a hiba megállapításához, illetve a hiba okának feltárásához feltétlenül szükséges pontosan látni a terméket.

A termék 6. hónap utáni meghibásodásai esetén a bizonyítási kényszer már a Vásárlót terheli, azaz vita esetén (vagyis ha a két fél nem tud megegyezni, hogy a hiba oka gyártási eredetű- vagy pedig más) a Vásárlónak kell szakvéleményt szereznie a hiba eredetéről.

13.2. Termékszavatosság

A Vásárlónak a kellékszavatossági jog mellett lehetősége van minőségi kifogással érintett termékével a termék gyártójához (amennyiben az nem egyezik meg a Szolgáltatóval) fordulni. Ezt a jogát úgy gyakorolhatja, ha ezzel párhuzamosan a szolgáltatónál kellékszavatossági igényt nem érvényesített.

Termékszavatossággal összefüggésben felmerülő gyakori kérdések a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alapján:

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: - a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

14. A megrendelés módosítása, törlése: 

A megrendelés leadásakor a webáruház szoftvere automatikus visszaigazolást küld a Megrendelőnek a rendelés felvételének rögzítéséről a 2001. évi CVIII. törvény értelmében. Ez a visszaigazolás nem minősül a Megrendelő és a Szolgáltató között létrejött szerződésnek, csak azt jelzi a Megrendelőnek, hogy vásárlási igényét a rendszer regisztrálta és továbbította feldolgozásra. Ha ez a visszaigazolás 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a Megrendelő ajánlattételi kötelezettsége megszűnik. 

A Megrendelőnek lehetősége van a megrendelés módosítására vagy törlésére elektronikus úton a meg- rendelés teljesítésének megkezdéséig, melyről a Megrendelő e-mailben vagy telefonon kap értesítést. A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában e-mailben van lehetőség az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címre küldött levélben. 

 

15. Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-97212/2016. 

Letölthető Általános Szerződési Feltételek

 


Rólunk

Kapcsolat


Log in

create an account

A weblap cookie-kat használ a jobb felhasználói élmény elérése céljából. Ha nem engedélyezi őket, számítógépe böngészőjében bármikor beállíthatja tiltásukat.